Har du spørgsmål, har vi svar.

Finder du ikke de svar, du søger, skal du bare kontakte os, så skal vi nok svare dig.

Hvorfor er firmapension en god idé?

Der er flere grunde til, at en firmapension er en god idé. Først og fremmest er det en tryghed for både dig og dine medarbejdere. For det betyder, at du tager hånd om dine medarbejdere, både under deres ansættelsesforhold og den dag de går på pension. Ved at give adgang til pensionsopsparing, er du med til at sikre dem økonomisk i deres alderdom. Samtidig får de adgang til billige forsikringer, som udover at sikre dem selv og deres familier, også hjælper dem hurtigere tilbage på arbejde, hvis de bliver syge eller uheldet er ude.

Og det er faktisk både billigere at spare op til seniorlivet og få forsikringer gennem en firmapensionsordning, end hvis man skulle gøre det privat.

En anden oplagt grund til at firmapension er en god idé for din virksomhed er, at firmapension er en af de mest efterspurgte medarbejdergoder. Så ved at have en firmapension, får din virksomhed nemmere ved at tiltrække og fastholde kvalificerede medarbejdere.

Hvorfor skal jeg vælge Grandhood?

Du skal vælge Grandhood, hvis du vil have morgendagens digitale pensionsoplevelse, hvor den gnidningsfrie og gode brugeroplevelse er i højsædet. Vores udgangspunkt er at lave pension, som du vil have det, og at tale pension i et sprog du forstår.

Desuden er Grandhood den eneste udbyder på markedet med to forskellige firmapensionsordninger - vi kalder dem for All Inclusive og Mix’n’Match.

Det giver dig mulighed for at vælge den løsning, der passer dig og din virksomhed. Samtidigt har vi fjernet alt der er bøvlet, alt det med småt og alt det andet unødvendige du heller ikke gider.Du kan læse om forskellene og fordelene for vores to ordninger lidt længere nede på siden under punktet “Hvad er forskellen på All Inclusive og Mix’n’Match?”.

Hvordan virker Grandhood?

Grandhood er pension for virksomheder. Hos os kan du tilmelde din virksomhed og dine medarbejdere på mindre end fem minutter. Når du har tilmeldt din virksomhed og dine medarbejdere, modtager medarbejderne en invitation på mail med instrukser til at downloade Grandhood-appen og installere den på deres iPhone eller Android telefon. Når medarbejderen har opsat deres pension i appen, er det eneste, du skal gøre at ændre den pågældende medarbejders indbetalingsprocent i dit lønsystem.

Hvad koster det?

Hos Grandhood har vi to forskellige ordninger: All Inclusive og Mix’n’Match, og prisen afhænger af, om du vælger det ene eller det andet produkt. For virksomheden koster det dog ikke noget - andet end et eventuelt pensionsbidrag til medarbejderne.

Vælger I vores Mix’n’Match ordning, koster det 59,- pr. måned, og beløbet bliver trukket direkte fra medarbejderens depot. Og her er det frivilligt, hvilke og hvor mange medarbejdere, der blive en del af ordningen, og om virksomheden ønsker at give medarbejderne et pensionsbidrag.

Vælger I vores All Inclusive ordning, koster det 49,- pr. måned, og beløbet beløbet bliver trukket direkte fra medarbejderens depot. Her bliver alle medarbejdere i virksomheden inkluderet i ordningen.

For begge ordninger kommer forsikrings-, rådgivnings- og investeringsomkostningerne oveni, og prisen afhænger af dine valg. Disse omkostninger tilfalder den enkelte medarbejder.

Men vær dog opmærksom på, at forsikringspriserne er billigere for All Inclusive end for Mix’n’Match, da virksomheden opnår stordriftsfordele, fordi alle ansatte skal være en del af ordningen.

Vi tager ikke procenter af dine indbetalinger, på hverken All Inclusive eller Mix’n’Match, da vi ikke synes, du skal straffes for at indbetale til din pension.

Hvad er forskellen på Mix'n'Match og All Inclusive?

All Inclusive er en obligatorisk ordning, som omfatter alle medarbejdere i virksomheden, dvs. at alle medarbejdere i virksomheden skal være en del af ordningen.

Derudover skal der som minimum være fem ansatte i virksomheden, og samtidig er der en fast minimumsindbetaling på 5% - det er dog frivilligt, hvordan det splittes mellem virksomheden og den ansatte.

Fordi alle medarbejdere skal være med i ordningen og have samtlige forsikringer, opnår virksomheden stordriftsfordele og medarbejderne får dermed forsikringerne væsentlig billigere.

Mix’n’Match er en frivillig ordning, hvor virksomheden helt selv bestemmer - og en ordning du i øvrigt kun kan få gennem Grandhood. At virksomheden selv bestemmer, betyder at virksomheden selv er herre over hvem og hvor mange medarbejdere, der skal være med i ordningen, samt hvad virksomheden vil bidrage med.

Medarbejderne kan også selv bestemme, hvor meget de vil bidrage med og de vælger selv, hvilke forsikringer de ønsker. Forsikringerne i Mix’n’Match, er ikke lige så billige som ved All Inclusive, men stadig markant billigere end hvis medarbejderne skal tegne dem privat.

Er der noget minimum for antal deltagende medarbejdere?

Ikke for Mix’n’Match. Det er nemlig hele humlen i at tilbyde en frivillig ordning som Mix’n’Match. Det er derfor en oplagt ordning for selvstændige eller mindre virksomheder. Men vi har også større virksomheder, der benytter vores Mix’n’Match ordning. Her bestemmer de helt selv, om alle skal være med, eller om de blot vil stille pension til rådighed for deres medarbejdere.

Vælger du vores All Inclusive ordning, skal alle ansatte indtegnes, og I skal som minimum være fem medarbejdere for at kunne få denne ordning.

Er der en minimumsindbetaling?

For Mix’n’Match er der en minimumsindbetaling på 3% for de medarbejdere, som ikke har tilvalgt forsikringer og 5% for dem, som har. Det er dog fuldt fleksibelt, hvordan de hhv. 3 eller 5% fordeles mellem virksomheden og medarbejderen.

For All Inclusive er der en minimumsindbetaling på 5%. Her er det ligeledes helt fleksibelt, hvordan de 5% fordeles mellem virksomheden og medarbejderne.

Tilbyder I pensionsrådgivning?

Naturligvis. Selvom vi er digitale, så sidder vi selvfølgelig klar til at hjælpe dig og dine medarbejdere, så du er fri for at agere ufrivillig pensionsrådgiver. Faktisk tager det i snit 12 sekunder, fra du ringer, til vi tager telefonen, så tøv ikke med at give os et kald, hvis der opstår spørgsmål.

Du kan ringe på: +45 71 74 74 77 eller booke et møde med os her.

Hvordan sætter jeg Grandhood op i mit lønsystem?

Grandhood passer til alle lønsystemer, men hvordan du sætter det op afhænger helt af, hvilket lønsystem du benytter. Når du er logget ind i dit Grandhood-dashboard, finder du en vejledning til, hvordan du sætter Grandhood op med dit lønsystem. Du finder vejledningen under menupunktet “lønsystem” i dit Grandhood-dashboard.

Hvordan tilføjer eller afmelder jeg en medarbejder i mit Grandhood dashboard?

Når du er logget ind i dit Grandhood-dashboard, har du mulighed for at tilføje nye medarbejdere. Det er også her, du kan afmelde tidligere medarbejdere, der ikke længere er del af jeres virksomhed og jeres pensionsordning hos Grandhood.

For at tilmelde en medarbejder klikker du bare på knappen “tilføj medarbejder”. Herefter angives den pågældende medarbejders oplysninger, og dernæst indtastes virksomhedens bidrag til medarbejderen.

For at afmelde en tidligere medarbejder går du til oversigten over dine tilmeldte medarbejdere. Her finder du den pågældende medarbejder, du ønsker at afmelde og klikker på de tre prikker ud fra medarbejderens navn. Herefter kan du vælge at deaktivere medarbejderen.

Kan jeg justere virksomhedens pensionsbidrag til medarbejderne?

Ja, og det er heldigvis helt ligetil, men du skal huske, at du både skal justere virksomhedens pensionsbidrag i jeres lønsystem og i dit Grandhood-dashboard.

Kan medarbejderne justere deres eget pensionsbidrag?

Ja, det kan de. Dine medarbejdere justerer deres eget pensionsbidrag i Grandhood appen. Virksomheden vil herefter få besked, så du kan få det rettet i jeres lønsystem.

Hvordan virker Grandhood?

Grandhood er digital firmapension. Det betyder at den pensionsrådgivning, du normalt ville få af en pensionsrådgiver, får du i stedet i vores app. Vi har derfor taget de spørgsmål, du normalt ville blive stillet af en pensionsrådgiver, og puttet dem ind i vores app. Dine svar på disse spørgsmål danner grundlag for den personlige anbefaling, vi giver dig for din opsparing og dine forsikringer - nøjagtigt som sad du ansigt til ansigt med en pensionsrådgiver. I nogle tilfælde kan vi dog have behov for stille nogle uddybende spørgsmål, og så vil du blive bedt om at booke en tid hos en af vores rådgivere, og du vil herefter gennemgå yderligere rådgivning, enten telefonisk eller via Zoom. Og omvendt, hvis du har spørgsmål, kan du også altid ringe eller skrive til os.

Fordi vi har lagt pensionsrådgivningen i vores app, kan du oprette pension lige præcis, når du har tid. Og så kan du i øvrigt være færdig på bare ti minutter.

Hvad er forløbet efter jeg har tilmeldt mig?

Såfremt, du er på vores Mix’n’Match ordning, vil du efter, du har færdiggjort din tilmelding i Grandhood-app'en, modtage en mail fra os. I den mail vil der være et link til et helbredsskema, du skal udfylde, hvis du har valgt forsikringer. Bliver skemaet godkendt, er dine forsikringer aktive fra det øjeblik, du har færdigudfyldt skemaet.

Bliver skemaet ikke godkendt af Velliv, er dine forsikringer ikke aktive med det samme, du vil derfor blive kontaktet af Velliv, så der kan findes en afklaring.

Herefter kan du se dine valgte forsikringer i app’en, og du vil også kunne se det beløb der står på din opsparing inkl. evt. tidligere opsparinger, du har overført til Grandhood, samt dit afkast.

Er du på vores All Inclusive ordning, er du dækket fra det øjeblik ordningen træder i kraft, der kan dog gå et stykke tid, før du kan se dine forsikringer og opsparing i Grandhood appen.

Kan jeg ændre mine valg af forsikringer?

For vores All Inclusive ordning, kan du ikke til- eller fravælge forsikringer, men du kan godt ændre din dækning. Sætter du dine dækninger op, skal du dog typisk udfylde et helbredsskema for de seneste tre år.

For vores Mix’n’Match ordning er det lidt anderledes. Men det korte svar er: ja, det kan du godt. Du kan både afmelde forsikringer, du har bedt om, da du startede hos Grandhood, og du kan tilvælge forsikringer, som du ikke valgte fra start. Hvis du vælger forsikringer fra start, skal du udfylde et helbredsskema for det seneste år, og hvis du tilvælger det efterfølgende, skal du udfylde et helbredsskema for de seneste tre år.

Hvis du ønsker at ændre dit valg af forsikringer senere, skal du blot kontakte os på hello@grandhood.dk eller +45 71 74 74 77 med dine ønsker, så hjælper vi dig med det.

Hvad gør jeg, hvis jeg gerne vil justere min investeringsprofil?

Når du tilmelder dig Grandhood, stiller vi dig en række spørgsmål om din privatøkonomi. Dine svar på disse spørgsmål danner grundlag for den investeringsprofil, vi anbefaler dig. Vi har tre investeringsprofiler - Lavere, Balanceret og Højere, der angiver sammensætninger af aktier, obligationer og andre aktiver for din investeringsprofil. Vælger du Lavere, vil investeringsprofilen primært bestå af obligationer og andre lavrisiko aktiver, hvilket minimerer risikoen for udsving, men det giver også et mindre forventet afkast. Vælger du modsat Højere, vil investeringsprofilen udelukkende bestå af aktier og andre mere risikobetonede aktiver, det giver risiko for større udsving, men også et højere forventet afkast.

Når du tilmelder dig, kan du selvfølgelig altid vælge en anden investeringsprofil, end den vi anbefaler dig, hvis du er mere eller mindre risikovillig end vores anbefaling. Vil du efterfølgende ændre din investeringsprofil, kan du altid gøre dette, dog koster det 300 kr.

Der vil automatisk være en nedtrapning af investeringsrisikoen for din pensionsformue, jo tættere du kommer på din pensionsalder. Det gælder uanset, hvilken investeringsprofil du har valgt. Din pensionsopsparing vil derfor gradvist overgå til at være investeret i mere sikre aktiver. På den måde vil du ikke opleve store udsving, umiddelbart før du går på pension, så du kan have ro i maven, når du nærmer dig pensionsalderen. Vil du vide præcist, hvordan investeringsrisikoen nedtrappes, kan du læse mere her.

Hvad med mine tidligere opsparinger?

Du kan overføre dine tidligere pensionsopsparinger til Grandhood, hvis du ønsker det. I de fleste tilfælde anbefaler vi, at man samler sine pensionsopsparinger, så man ikke betaler omkostninger flere steder. I nogle tilfælde, kan det dog give mening, at lade din opsparing stå hos din gamle pensionsudbyder. Hvis det er tilfældet, skal vi nok give dig en personlig anbefaling herom, når du tilmelder dig i Grandhood appen.

Der er et gebyr forbundet med at overføre tidligere opsparinger, hvilket varierer alt efter hvor dine tidligere opsparinger står, da det er det afgivende selskab, der opkræver gebyret. Men er din opsparing over 50.000 kr., og du vælger at overføre den med det samme, så tager vi os af gebyret (op til 2.100 kr.).

Hvornår kan jeg se mine indbetalinger i appen?

Du vil kunne se dine indbetalinger i app’en syv hverdage efter, de er blevet indbetalt til pensionen. Tidligere opsparinger kan tage op til 12 uger om at blive overført.

Er du på vores Mix’n’Match ordning, og har valgt forsikringer, vil dine tidligere pensioner først blive overført når dine helbredsoplysninger er blevet behandlet, derfor starter de 12 uger altså først, når du har udfyldt helbredsskemaet.

Kan jeg lave en engangsindbetaling?

Ja, du kan til hver en tid indbetale ekstra penge til din pensionsopsparing. Dette kører over lønsystemet, så det eneste du skal gøre er blot at informere din lønansvarlige om det ønskede beløb, så bliver det trukket fra din næste løn.

Kan jeg ændre størrelsen af mine løbende indbetalinger undervejs?

Ja, det kan du godt. Hvis du ønsker at ændre størrelsen på dine indbetalinger så tag fat i os, og så ser vi på, hvad det kræver i lige præcis dit tilfælde.

Er der en minimumsindbetaling?

For Mix’n’Match er der en minimumsindbetaling på 3% for dig, som ikke har tilvalgt forsikringer og 5% for dig, som har. Det er dog helt fleksibelt, hvordan de hhv. 3 eller 5% fordeles mellem dig og din arbejdsgiver.

For All Inclusive er der en minimumsindbetaling på 5%. Her er det ligeledes helt fleksibelt, hvordan de 5% fordeles mellem dig og din arbejdsgiver.

Tilbyder I pensionsrådgivning?

Ja, det gør vi i den grad - og hos Grandhood betaler du ikke ekstra for pensionsrådgivning, da det allerede er inkluderet i prisen. Og du kan få så meget rådgivning, som du har behov for. Du kan altid få fat i os på +45 71 74 74 77 eller hello@grandhood.dk, og du kan også booke et rådgivningsmøde med os.

Hvilket afkast kan jeg forvente?

Selvom vi gerne ville svare på det, er det ikke noget vi kan sige på forhånd, da det i sagens natur ville være gætværk. Det vi kan sige noget om er det historiske afkast*, og heldigvis har Velliv en lang historik, vi kan bruge som udgangspunkt. Samtidig kommer det også an på, hvilken af vores tre investeringsprodukter, du har valgt. 

VækstPension Index har et gennemsnitligt årligt afkast på 8,64%, hvis man har valgt Balanceret investeringsprofil og har 15 år til pensionsalderen. Vil du læse mere om afkastet for de sidste par år, kan du se meget mere her.

VækstPension Aftryk er desværre stadig for ung til, at vi kan give et repræsentativt gennemsnitligt årligt afkast. Dog kan du læse mere om afkastet for de sidste par år her.

VækstPension Aktiv har et gennemsnitligt årligt afkast på 9,19%, hvis man har valgt Balanceret investeringsprofil og har 15 år til pensionsalderen. Vil du læse mere om afkastet for de sidste par år, kan du se meget mere her.

*Det er vigtigt at påpege, at historiske afkast ikke er en garanti for fremtidige afkast.

Hvordan er mine penge investeret?

Vi tilbyder tre investeringsprodukter gennem Velliv: VækstPension Index, VækstPension Aftryk og VækstPension Aktiv (kun muligt på All Inclusive). Hvilket der er det rigtige for dig som pensionsopsparer, tager du stilling til i løbet af tilmeldingen.

For alle tre investeringsprodukter gælder det, at de er investeret i en blanding af aktier, obligationer og andre aktiver. Hvor stor en andel der er investeret i henholdsvis aktier og obligationer afgøres af, hvilken investeringsprofil du har valgt. Hos Grandhood har vi tre investeringsprofiler; Lavere, Balanceret, Højere.

Vælger du Lavere, vil du have en større andel af obligationer og lavrisiko aktiver. Vælger du Balanceret, vil du have en overvægt af aktier. Vælger du Højere, vil du udelukkende have aktier og andre mere risikobetonede aktiver.

Dog spiller det ind, hvis du nærmer dig pensionsalderen. For jo tættere du kommer på pensionsalderen, vil der være en automatisk nedtrapning af investeringsrisikoen for din pensionsformue. Din pensionsformue vil derfor gradvist overgå til at være investeret i mere sikre aktiver. På den måde vil du ikke vil opleve store udsving, umiddelbart før du går på pension, så du kan have ro i maven, når du nærmer dig pensionsalderen. Det gælder uanset, hvilken investeringsprofil du har valgt.

Vil du vide præcist, hvordan investeringsrisikoen nedtrappes, kan du læse mere her.

Nedenfor kan du læse mere om, hvilket grundlag investeringer foretages på for VækstPension Index, VækstPension Aftryk og VækstPension Aktiv.

Hvad er VækstPension Index?

For VækstPension Index er investeringerne baseret på en række af de mest udbredte indeks i verden. Et indeks følger udvalgte aktier eller obligationer og deres kursudvikling. Udvælgelsen af aktierne eller obligationerne i indekset kan basere sig på alt fra geografi, til erhvervssektor, som fx medicinal- eller banksektoren. Et indeks er derfor kort sagt en måde at gruppere aktier eller obligationer på. Samtidig sikrer investeringer i indeks en god risikospredning, der mindsker chancen for store udsving. 

VækstPension Index, er som nævnt, baseret på nogle af de mest udbredt indeks i verden. Mere præcist fem indeks på aktier og og fem indeks på obligationer.

Og selvom VækstPension Index er sammensat af flere store brede indeks-investeringer, overholder det naturligvis den politik for Ansvarlig Investering Velliv har opstillet. Du kan læse hele politikken for Ansvarlig Investering her.

Derudover betyder Vellivs politik for Ansvarlig Investering og deres forsigtighedsprincip at visse lande og selskaber er ekskluderet fra investering. Du finder eksklusionslisten over selskaber her og lande her.

Hvad er VækstPension Aftryk?

VækstPension Aftryk* er vores bæredygtige investeringsprodukt, der understøtter løsning af klima- og miljømæssige samt sociale problemstillinger. Samtidig søger investeringerne at støtte op om FN’s Verdensmål.

Dvs. at din pensionsopsparing ikke kun er investeret i grøn energi - det er den også, men en del er investeret med aktivt ejerskab som formål. Et aktivt ejerskab betyder, at du, gennem investeringen af din pensionsopsparing via Velliv, er med til at påvirke selskaber til at leve op til miljømæssige-, sociale- og ledelsesrelaterede krav, også kaldet ESG. Du er derfor med til at skubbe selskaber i den rigtige retning.

Helt generelt skal alle investeringer i VækstPension Aftryk leve op til høje ESG-krav, og er derfor investeret i fonde, private equity, aktier og obligationer som efterlever disse. Det betyder, at der ikke investeres i alkohol, tobak, fossile brændsler, våben, spil og pornografi. Vil du læse mere om, præcis hvilke aktier du investerer i via VækstPension Aftryk, finder du her den fulde liste over allokeringen af aktier i VækstPension Aftryk.

Samtidig overholder VækstPension Aftryk naturligvis den politik for Ansvarlig Investering Velliv har opstillet. Du kan læse hele politikken for Ansvarlig Investering her.

Derudover betyder Vellivs politik for Ansvarlig Investering og deres forsigtighedsprincip, at visse lande og selskaber er ekskluderet fra investering. Du finder eksklusionslisten over selskaber her og lande her.

*VækstPension Aftryk er ifølge EU Disclosure-forordningen (EU2019/2088) kategoriseret som et artikel 8 produkt. I overensstemmelse med gældende regler, kan du her læse mere om produktets bæredygtighedskarakteristika.

Hvad er VækstPension Aktiv? (kun muligt for All Inclusive)

For VækstPension Aktiv er investeringerne aktivt forvaltet, med det udgangspunkt at sikre et højere afkast. At investeringerne er aktivt forvaltet vil sige, at Vellivs investeringseksperter hele tiden overvåger markedet og forholder sig til afkastmuligheder og -risici. Samtidig vurderes sammensætningen af investeringstyperne løbende, dvs. forholdet mellem aktier, obligationer, ejendomme og andre investeringsmuligheder.

Det er derfor ikke muligt på forhånd at fortælle, hvad din pensionsopsparing præcist er investeret i, da det konstant kan ændre sig. Dog er der opstillet nogle rammer for, hvor stor en andel der er aktier, og hvor stor en andel der er obligationer. Dog overholder alle investeringer den politik for Ansvarlig Investering Velliv har opstillet. Du kan læse hele politikken for Ansvarlig Investering her.

Derudover betyder Vellivs politik for Ansvarlig Investering og deres forsigtighedsprincip at visse lande og selskaber er ekskluderet fra investering. Du finder eksklusionslisten over selskaber her og lande her.

Kan jeg ikke bare selv investere mine penge?

Jo, det kunne du godt, men det kræver utroligt meget viden og tid at lave en god portefølje. I stedet for, at du skal sætte dig ind i obligationer og risikospredning, kan du i stedet læne dig tilbage, og lade os gøre arbejdet for dig.

Går du med seriøse overvejelser om selv at forvalte din pensionsopsparing, skal efficient rand, diversificering og varians-kovarians-matricer, som minimum være noget du allerede spiser til morgenmad, og selv da skal du tænke dig godt om.

Lyder ovenstående som russisk, skal du nok bare lade være. Og selvom det ikke gør, skal du stadig udkonkurrere mennesker, der ikke beskæftiger med andet, for at det kan betale sig.

Derudover er vores produkt et livscyklusprodukt, som automatisk reducerer investeringsrisikoen i løbet af dit liv. Og så kan du hele tiden følge med i udviklingen i vores app.

Overvejer du at investere for din almindelige opsparing, skal du ligeledes tænke dig godt om. For her er det værd at bemærke, at du bliver beskattet betydelige højere, end du gør af din pension. Du skal derfor hente et markant højere afkast, end det vi kan levere, for at få et tilsvarende udbytte. Og i den sammenhæng kan det nævnes, at Velliv i de seneste år har leveret nogle af markedets højeste afkast.

Hvad sker der, hvis jeg skifter job eller bliver opsagt?

Som udgangspunkt bliver du bare deaktiveret af din arbejdsgiver, og derfra har du så følgende fire muligheder:

1) Du kan vælge at lade din opsparing stå i Grandhood. I så fald vil din opsparing komme på en fripolice, dvs. at det bliver en privat opsparing uden indbetalinger. Her skal du være opmærksom på, at du vil blive opkrævet et månedligt fripolicegebyr på 75 kr.

2) Du kan også vælge at videreføre din opsparing hos Grandhood med private indbetalinger, og forsikringer på private vilkår. Her skal du være opmærksom på, at det skattefradrag du automatisk har fået via din firmapension, skal du fremover selv sørge for at få via din selvangivelse. Derudover kan du forvente en prisstigning på forsikringerne.

3) Alternativt kan du også vælge at flytte din opsparing over til din nye arbejdsgivers firmapensionsordning. Dette foregår imellem det afgivende og modtagende pensionsselskab og følger en standardiseret procedure. Det koster dog et gebyr på 1.950 kr.

4) Du kan som sidste alternativ også vælge at få din opsparing udbetalt, men vær dog her opmærksom på, at du jf. dansk lovgivning skal betale en afgift på op til 60% til staten af hele opsparingen. Det er derfor en potentielt meget dyr beslutning.

Hvad sker der, hvis I lukker eller går konkurs?

Skulle Grandhood gå konkurs eller vælge at lukke, er dine penge stadig sikkert opbevaret hos Velliv. Derudover er vi under tilsyn af Finanstilsynet, og dine penge er altid sikret jf. dansk lovgivning på området.

Stadig brug for hjælp? Kontakt os bare.

Vi ved, du vil have svar hurtigt. Så det får du.

Telefon

+45 71 74 74 77

Vi er i gennemsnit 12 sekunder om at svare på telefonen. Så du ringer bare.

Chat

Sig hej til Granny

Du har svar 5 minutter efter, der tikker en besked ind i chatten hos os. Så du skriver bare.

Mail

hello@grandhood.dk

Med en gennemsnitlig svartid på 1,5 time, skal du være rap ved tasterne. Så du mailer bare.