“Ærlighed og tillid er centrale aspekter, som er med til at udgøre omdrejningspunktet for os”

Refyne er et digitalt perfomancebureau, der specialiserer sig i datadrevet markedsføring. Bureauet er stiftet af en række seniorprofiler, som alle har mange års erfaring i branchen. Vi inviterede os selv over til en snak med Thomas Astrup, Partner hos Refyne, om historien bag, samt tilværelsen i et bureau hvor transparens, ærlighed og kundetilfredshed er kerneprincipper, der bidrager til at drive en virksomhed, der leverer det bedste til deres kunder såvel som deres medarbejdere.

Thomas er specialiseret i performance marketing med spidskompetence i samspillet mellem kanaler og marketingstrategi. Thomas har rådgivet og assisteret internationale brands på strategisk såvel som taktisk niveau. Med en baggrund på både bureau- og annoncør siden, kender Thomas til, hvad der forventes af et bureau, samt hvilke behov, man sidder med i virksomheden. Thomas trives i konkurrenceprægede brancher såvel som internationale projekter.

Mere om Grandhood  →

"Vi har haft lønåbenhed siden dag et, men vi havde ikke forestillet os at det ville blive en ting.”

Siden begyndelsen har Refyne haft fokus på transparens og lønåbenhed, uvidende om, at der på et og samme tid har foregået lovgivningsaftaler om selvsamme emne. Lovgivningsaftalerne som på daværende tidspunkt allerede var igangsat, er ligestillings orienteret, og handler om at minimere gappet i uforklarlig løn mellem mænd og kvinder, hvilket Thomas mener er utroligt sympatisk.

Refyne har dog tænkt lønåbenhed på en endnu bredere klinge. “Det behøver ikke bare at være en køns-ting, det kan også handle om dig og mig, eller hvis der er en Mohammed og en Morten, så skal de også have det samme i løn”. Det er dog også lige præcis ligestillingen hos Refyne, som sørger for at alle ikke får det samme i løn, for hvis alle får det samme, er det så ligestilling? Nej, det er det ikke.

Som medarbejder i Refyne vurderes din løn baseret på dit bidrag til virksomheden. Det er også derfor, at hvis man som medarbejder i Refyne ved hvad ens eget bidrag er og sammenligner sig med sidemakkeren som har en højere titel, så kan man altså regne med at bidraget er større hos sidemakkeren. Den 1:1 sammenkobling, er noget som Thomas ikke nødvendigvis tror eksisterer andre steder.

Thomas Astrup, partner af Refynne Agenncy fotografet i portræt af Refyen Agency som Grandhood kunde.

“Hvem sørger for, at her er fedt at være? Hvem sørger for at der er fredagsbar, og hvem sørger for at der bliver sagt godmorgen som det første hver morgen?”

Refyne Agency er på Grandhoods frivillige pensionsordning, Mix‘n’Match. Skal vi hjælpe dig med at finde den rigtige løsning til jer?

Se vores produkter →

“Hvem sørger for, at her er fedt at være? Hvem sørger for at der er fredagsbar, og hvem sørger for at der bliver sagt godmorgen som det første hver morgen?” Det er ting, som, på en arbejdsplads, måske for ofte bliver taget for givet, og noget som ifølge Thomas, er svært at sætte værdi på. "Det er svært at forestille sig en arbejdsplads uden de mennesker, som lige netop sørger for at arbejdspladsen er et fedt sted at være. Det er heller ikke nødvendigvis den dygtigste specialist, som sørger for de her ting, og hvordan kompenserer man for det?“

"Det vi har prøvet, som vi også følte manglede, er at kigge på det hele bidrag og at vurdere ud fra adskillige kompetencer.” Det man har valgt at gøre hos Refyne, er at opdele de fokuspunkter og kompetencer, som er relevante, og vurdere bidraget til virksomheden derfra. Thomas fortæller, at måden de forskellige kompetencer bliver vurderet til et samlet bidrag er; 50% udgør de faglige kompetencer, 25% udgør konsulent-relaterede kompetencer og de sidste 25% udgør det kulturelle bidrag ift. virksomheden.

“Ser man på modpolen, er der nogle bureauer hvor man har 100 kunder per ansat, her har man i snit 5, som man fokuserer og bliver dygtigere på”

Thomas Astrup, partner af Refynne Agenncy fotografet i portræt af Refyen Agency som Grandhood kunde.

Høj faglighed og stor kompetence

Selvom Refyne blot har eksisteret siden 2020, hviler de på et team af høj faglig kompetence og mange års erfaring i branchen, som hver især bidrager til at kunne skubbe virksomheden til succes, og skabe den bedste løsning for deres kunder. “Vi har meget senioritet for vores størrelse og virksomhedsalder, det vil altså sige at vi har samlet mange års erfaring, og dét er fedt.”

Senioritet og erfaring er også grunden til at Refyne kan tilbyde deres kunder ”custom løsninger”, i stedet for de meget firkantede SEO-pakker, hvor man betaler et givent beløb om måneden og får en sølv, bronze eller guld SEO-pakke. Det er også her hvor Refyne kan differentiere sig, og på samme tid sørge for at deres kunder får en løsning, der passer lige præcis til deres behov.

“Ser man på modpolen, er der nogle bureauer hvor man har 100 kunder per ansat, her har man i snit 5, som man fokuserer og bliver dygtigere på”.

Vi vil drive og dyrke sande partnerskaber, hvor synergien i højere grad er præget af et kollegialt samarbejde, fremfor et kunde/leverandørforhold. Som kunde får du fuld indsigt i håndteringen af opgaver. Hvor lang tid er der blevet brugt på opgaverne, hvad er der blevet lavet, og hvad får kunden egentlig for deres penge? Det er vigtigt for Refyne at være åbne omkring disse processer, for at styrke tilliden imellem dem og deres kunder, for på denne måde at kunne opbygge et forhold som bliver mere kollegialt, end noget andet.

Thomas Astrup, partner af Refynne Agenncy fotografet i portræt af Refyen Agency som Grandhood kunde.

“Fordi jeg var ung og dum, kunne jeg sidde og hygge mig med det, men som tiden gik tænkte jeg også “hvorfor fik jeg ikke det til at starte med?” 

Grundlaget for Refynes principper og værdier stammer fra medstifter Jens og Thomas' egne erfaringer. Han fortæller en historie om, hvordan han fik en højere bonusordning, betalt parkering og en markant bedre løn, da han nogle år tilbage ville sige op, i den virksomhed han var i: “På det tidspunkt, fordi jeg var, ung og dum, kunne jeg sidde og hygge mig med det, men som tiden gik tænkte jeg også “hvorfor fik jeg ikke det til at starte med?”.

For Thomas endte det med at blive en sag om dårlig samvittighed, fordi han vidste at der sad en masse mennesker i hans teams, som ikke truede med at gå, og var loyale over for virksomheden, men som derfor også fik markant mindre i løn, for at knokle dag ud og dag ind. Ydmyghed og loyalitet var ting som blev mindst belønnet i det traditionelle bureau, og sådan skulle det ikke være hos Refyne. Det skal kunne mærkes når det går godt, og det giver så meget mere, når bonusordningen eller lønforhøjelsen kommer af sig selv.

Thomas Astrup, partner af Refynne Agenncy fotografet i portræt af Refyen Agency som Grandhood kunde.
Thomas Astrup, partner af Refynne Agenncy fotografet i portræt af Refyen Agency som Grandhood kunde.

Om Refyne Agency

Refyne blev stiftet i 2020 af et hold med stærke faglige kompetencer indenfor deres felt. Refyne specialiserer sig i perfomancemarketing og dataanalyse. Derudover har man hos Refyne valgt at være så transparente som muligt, hvad angår løn, for at minimere gappet mellem medarbejdere som har samme arbejde, med samme ansvar.

Mere om Refyne Agency →