Dataansvarlig
Vi er dataansvarlige for behandling af de personoplysninger, som vi modtager igennem vores hjemmeside Grandhood Onboarding (”Onboarding”) og Grandhood Dashboard (”Dashboardet”).
Grandhood Forsikringsformidler ApS
c/o Copenhagen Fintech Lab, Applebys Plads 7, 1411 København K
CVR-nr.: 41531789
Baggrund
Vores behandling af persondata sker i overensstemmelse med gældende lovgivning om personoplysninger, herunder databeskyttelsesloven.
Formålene med behandlingen af dine personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger til følgende formål:
Tilmelding af virksomhed til en firmaaftale
Tilmelding af virksomheden sker via Onboarding hvor du, som ejer eller administrator for virksomheden, giver en række informationer som er nødvendige for at kunne oprette firmaaftalen. Det drejer sig om generelle informationer om virksomheden inklusiv kontaktinformationer, samt betalingsinformationer.
Som et led i onboarding bliver du også bedt om følgende informationer på medarbejdere, som skal have en pensionsordning tilknyttet firmaaftalen:
- Identifikationsoplysninger
- Personnummer (CPR)
- Lønoplysninger
Informationer nødvendige for at sende nyhedsbrevet ud, gemmes i 2 år efter seneste nyhedsbrev er blevet sendt ud eller når samtykket trækkes tilbage.
Personoplysningerne slettes umiddelbart efter kundeforholdets ophør, medmindre en længere opbevaringsperiode er nødvendigt for at kunne fastslå, forsvare eller håndhæve et retskrav. Dine personoplysninger slettes senest 3 år efter kundeforholdets ophør med afsæt i forældelseslovens forældelsesfrister.
I det omfang behandling af personoplysninger om Virksomhedens medarbejdere sker med henblik på opfyldelse af en retlig forpligtelse efter hvidvaskloven eller bogføringsloven, vil Grandhood opbevare sådanne personoplysninger i 5 år.
Løbende vedligeholdelse af firmaaftalen
Virksomheden er forpligtet til løbende at ajourføre lønoplysningerne for hver enkelt medarbejder, som har en pensionsordning på firmaaftalen. Det er nødvendigt for at sikre korrekt indbetaling og løbende rådgivning til hver enkelt medarbejder.
Informationerne bliver gemt ligesom ved tilmelding af virksomheden til firmaaftalen.
Samarbejde med tredjemand
Vi benytter, ligesom mange andre, os af databehandlere for at kunne tilbyde vores produkt. Vi forsøger såvidt muligt kun at benytte databehandlere indenfor EU, men er også nød til at have nogle udenfor EU. Databehandlere udenfor EU er beskrevet længere nede.
Videregivelse af personoplysninger
For at oprette firmaaftalen for virksomheden ,så er det nødvendigt at sende virksomhedens oplysninger til Velliv. For virksomheden sendes kun de generelle informationer og ikke kreditkort oplysninger og sker med databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1 litra b) for at kunne oprette og vedligeholde en kontrakt med virksomheden.
Videregivelse af medarbejder oplysninger til Velliv sker kun på det tidspunkt medarbejderen er færdig med sin tilmelding i Grandhood App’en og medarbejderne underrettes på det tidspunkt om hvordan deres informationer bliver behandlet og videregivet til Velliv. Videregivelse af medarbejder oplysninger sker på grundlag af databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1 litra b) for at kunne oprette en aftale om pension og senere videregives personnummeret (CPR) på grundlag af databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1 litra f) med det formål at kunne identificere medarbejderen entydigt over for Velliv.
Tredjelande
For at kunne behandle dine informationer, så gør vi brug af databehandlere i tredjelande. Tredjelande er lande udenfor EU, som f.eks. USA. Vi bruger følgende databehandlere i tredjelande: