Sådan starter I snakken om firmapension på jeres arbejdsplads

Vores erfaring er, at du som medarbejder i høj grad kan være med til at præge din arbejdsgivers og/eller økonomiansvarliges beslutning om firmapension. Det er egentlig meget enkelt. Hvis din arbejdsgiver kan mærke at flere medarbejdere ønsker at kunne spare op til pension gennem arbejdet, så vil vedkommende være langt mere tilbøjelig til at tilbyde jer en pensionsløsning. Hvis ingen i virksomheden viser interesse for en firmapension, så vil arbejdsgiveren i mange tilfælde ikke tilbyde det. 

Her har vi derfor samlet en simpel guide bestående af 3 trin til, hvordan du hurtigere kan komme i gang med vores pensionsløsning gennem din arbejdsplads. 

1. Jo flere af dine kolleger, du kan overbevise om, at vores fleksible og omkostnings venlige pensionsløsning er det rette match for jer, jo større chance vil der være for, at din arbejdsgiver vil lytte. Du kan derfor med fordel dele linket til vores website i eventuelle Slack grupper eller via email til dine kolleger. Du kan også downloade vores faktaark om fordelene ved Grandhood lige her og/eller læse vores blogpost om 4 grunde til hvorfor medarbejdere skal takke ja til en pensionsløsning lige her og videresende dem. Ellers har vi også oplevet at denne snak med fordel kan tages mere uformelt  over frokostpausen eller til det ugentlige møde i virksomheden. Din mission her er at gøre dine kolleger opmærksomme på at vores fleksible pensionsløsning findes og er det rette valg for din virksomhed.

2. Når du er ved at være klar til at tage en snak med din arbejdsgiver eller den økonomiansvarlige kan du forvente at blive mødt med en række spørgsmål. Her er tre gode argumenter at have med til snakken:

- Dine pensionspenge er i sikre hænder hos Grandhood. Vores partnerbank er nemlig Saxo Bank, hvor dine pensionspenge er sikret i et depot og vi har en licens fra Finanstilsynet, som gør at vi må forvalte medarbejdernes pensionspenge.

- Din arbejdsgiver betaler blot 59 kr/md per deltagende medarbejder. Derudover bestemmer både arbejdsgiver og medarbejder procentsatserne og så bestemmer arbejdsgiveren også, hvor mange medarbejdere der skal indgå i løsningen. 100% fleksibelt.

- Vores ÅOP er blandt markedets laveste. Du betaler maksimalt 0,95% i årlige omkostninger i procent det første år og så falder denne ÅOP år for år. 

3. Nu har du måske en ide om, hvem fra virksomheden der gerne vil komme i gang med at spare op, du har sat dig ind i vores løsning og nu er det bare om at tippe din arbejdsgiver og tage en helt uforpligtende snak med vedkommende. Du kan også sende vedkommende en email.


Fik du ikke svar på dine spørgsmål?

Vi hjælper dig gerne videre med at komme igang. Du kan booke en 5 minutters online demo af Grandhood, hvordan man bliver kunde og få besvaret eventuelle spørgsmål fra en af vores eksperter.

Har du flere spørgsmål?

Har du flere spørgsmål?

Vi vil meget gerne forklare mere over telefonen, mailen eller chatten!

Vi vil meget gerne forklare mere over telefonen, mailen eller chatten!

Vi er klar til at hjælpe!
+45 71 74 74 77
hello@grandhood.dk